Klacht van een consument
Andrew, de boekhouder van het hotel, is voorzitter van een fietsclub.   De club wil voor haar tienjarig bestaan aan alle leden een ‘Fietsgids Vlaams-Brabant’ cadeau doen.   De boekhouder vraagt aan jou om 20 exemplaren van de fietsgids te bestellen.   Op 13 juni 2002 plaats je een bestelling bij de on line boekhandel Azur.   Veertien dagen later, op 28 juni 2002, worden de gidsen geleverd.   Bij de levering merk je je vergissing: in plaats van 20 fietsgidsen voor Vlaams-Brabant heb je 20 exemplaren van de ‘Fietsgids Oost-Vlaanderen’ besteld.   Je stuurt de bestelling diezelfde dag nog terug.   Enkele dagen later, op maandag 1 juli, merk je dat de boekhandel 279 euro van jouw kredietkaart heeft afgeschreven.   Je besluit klacht in te dienen en de directe terugbetaling te eisen van het gedebiteerde bedrag, tenzij de boekhandel 20 Fietsgidsen voor Vlaams- Brabant levert.   Vul een klachtenformulier in en schrijf een begeleidende brief.

.
.