Reclamecampagne schiet in verkeerde keelgat.
taakbeschrijving.
De consumentenverenigingen en gezinsorganisaties hebben kritiek
op een campagne van de Dexiabank over zakgeld. Op de website
van Dexia krijgen jongeren de raad om hun zakgeld te vergelijken
met dat van leeftijdsgenoten en een afspraak met hun ouders op papier te zetten. Volgens de verbruikersorganisaties jut de bank de kinderen
op om meer zakgeld te vragen en dat kan bij sommige gezinnen tot financiële problemen leiden. Dexiabank wil de hele kwestie zo snel mogelijk uitpraten en heeft daarom de verbruikersorganisaties en een aantal verontruste ouders uitgenodigd op een informele vergadering.
Jij bent de afgevaardigde van Dexiabank die op de vergadering zal moeten proberen om de verschillende partijen opnieuw met elkaar te verzoenen. Uiteraard bereid je die verzoeningspoging grondig voor.
Wat verwijten de consumentenverenigingen Dexiabank nu precies?
Is hun kritiek terecht of niet? Was de campagne van Dexiabank
effectief zo bedoeld of is de campagne verkeerd geïnterpreteerd
en is er zo een misverstand ontstaan? Uiteraard verdedig je de
belangen van je werkgever, maar hou toch ook rekening met het standpunt van de consumentenverenigingen bij je verzoeningspoging.

.
.