Tevreden over uw 'tweede wagen'?
taakbeschrijving.
Jef maakt voor zijn werk regelmatig gebruik van de bus. Een paar weken geleden heeft hij op de bus een enquête over het openbaar vervoer mogen invullen. Daarin heeft hij aangestipt dat er toch nog een paar puntjes zijn waarop openbaar vervoer kan verbeteren. Vandaag staat
een uitgebreid verslag van deze enquête in een consumentenmagazine. Benieuwd naar de mening van de andere reizigers over het openbaar vervoer, leest Jef het verslag. En jij? Wat is jouw algemene indruk over
het openbaar vervoer?
- Wat wil men precies meten met deze enquête? Op de tweede en derde
  pagina kom je dit te weten. Je leest er het eerste deel van de enquête en
  leert er specifieke woordenschat herkennen.
- Wat zijn de verwachtingen en motieven van de reizigers? Op de vierde pagina leer je typische formuleringen
  van redenen en verwachtingen herkennen en gebruiken.
- Hoe komt het dat de uurregeling niet altijd nageleefd wordt? Op de vijfde pagina ga je op zoek naar de oorzaak.
  Daarbij leer je woorden die naar de volgorde van belangrijkheid verwijzen herkennen.
- Op de zesde pagina geef je je mening.

.
.