Een klachtenbrief.
Jef en Dora hebben een nieuw gsm-toestel gekocht. In de publiciteit voor
dit toestel stond het volgende: "Bij aankoop van deze gsm kan je 15 euro krijgen bij inruil van je oude gsm." Jef en Dora hebben in de praktijk echter maar 10 euro gekregen voor hun oud toestel. Zogezegd omdat het toestel ouder is dan drie jaar.
Jef is niet tevreden over deze misleidende reclame. Hij schrijft een brief naar de firma om dit probleem te melden. Hij wil dat er iets aan gedaan wordt.

- Op pagina twee bekijk je een voorbeeld van een klachtenbrief. Hier kan
  je aangeven welke elementen in een klachtenbrief staan.
- Op pagina drie bekijk je enkele zinnen uit een klachtenbrief. Je kan
  aanduiden uit welk deel van de brief ze komen.
- Op pagina
vier t.e.m. zes bekijk je enkele klachten. Je kan zakelijke
  geformuleerde klachten onderscheiden van boze klachten.
- Op pagina zeven schrijf je de brief van Jef naar de firma. In deze oefening
  kan je een goede klachtenbrief schrijven.

.
.